Home » Onderwijs » Information Literacy

Nieuws

  • Artikel van onze Maastrichtse collega’s in de Journal of Information LiteracyArtikel van onze Maastrichtse collega's in de Journal of Information Literacy
    Onze collega’s van UB Maastricht hebben samen met een aantal andere collega’s een artikel gepubliceerd in het Open Accesstijdschrift Journal of Information Literacy: Information-Wise: A case for developing an evidence-informed information literacy programme at Maastricht University. Het beschrijft de (evidence-informed) opzet en implementatie van een universiteitsbreed programma informatievaardigheden voor studenten in de bachelorsfase van Maastricht University, ...
    Lees meer
  • Artikel over het symposium Informatievaardighedenonderwijs in tijden van corona in de IPArtikel over het symposium Informatievaardighedenonderwijs in tijden van corona in de IP
      In de laatste IP staat een verslag van het symposium Informatievaardighedenonderwijs in tijden van corona, dat we samen met de interessegroep O&O van de KNVI in oktober georganiseerd hebben. Het is van de hand van Mirjam Raaphorst en geeft een uitstekend beeld van het verloop van deze boeiende middag. De presentaties hadden we al eerder geüpload ...
    Lees meer
  • Edusources officieel nieuwe dienst per 2021Edusources officieel nieuwe dienst per 2021
      Per januari 2021 zal SURF de dienst Edusources officieel als dienst aanbieden. Onze informatievaardigheidsmaterialen (in totaal ruim 400) zijn al via dit zoekportaal te vinden, omdat we afgelopen jaar via het project open informatievaardigheidsonderwijs al meegedraaid hebben met de pilot voor het opzetten van deze dienst. 
    Lees meer
Meer nieuws »

Uitgelicht

  • COVID-19 and the Information Literacy CrisisCOVID-19 and the Information Literacy Crisis
    In Online searcher van september/oktober een warm pleidooi voor meer aandacht en erkenning voor informatievaardigheid in het onderwijs. Studenten zijn teveel aan hun lot overgelaten als het gaat om het zoeken en beoordelen van informatie. De auteur geeft voorbeelden van studenten en professoren die zich bijvoorbeeld niet bewust zijn van academische bronnen. Daar ligt gelijk ...
    Lees meer
Meer ‘uitgelicht’ »