Nieuws
- Bronvermelding generatieve AI volgens APA-richtlijnenDe landelijke APA-werkgroep heeft onlangs een handleiding gepubliceerd voor bronvermelding bij het gebruik van generatieve AI. Deze handleiding is een supplement op het boekje De APA-richtlijnen uitgelegd. De handleiding generatieve AI is te downloaden via de pagina ‘Handleiding ‘De APA-richtlijnen uitgelegd” op de site van het NAI. Een toelichting op deze handleiding vind je op het weblog ...Lees meer
- Ontwikkel jezelf: inspirerende bijeenkomsten door de Werkgroep Bibliotheken en Open en Online OnderwijsOok dit jaar nodigt de Werkgroep Bibliotheken en Open en Online Onderwijs je uit voor een aantal bijeenkomsten die gericht zijn op jouw professionele en persoonlijke groei. Deze sessies bieden de kans om je vaardigheden aan te scherpen, nieuwe inzichten op te doen en je te laten inspireren door experts en gelijkgestemden. Laat deze gelegenheid niet ...Lees meer
- LILAC 2024: verslagElk jaar wordt LILAC: The Information Literacy Conference gehouden in de week voor Pasen. Britse scholen hebben rond Pasen twee weken vrij, dus dan is er genoeg ruimte op de universiteit om een conferentie van deze grootte te organiseren! Dit keer was het karakteristieke Leeds gaststad. De meeste deelnemers waren verbonden aan Britse universiteiten of ...Lees meer
- IFLA zomernieuwsbriefDe IFLA zomernieuwsbrief van de sectie Information Literacy is uit. Deze bevat de volgende artikelen: Unlocking Minds: Digital Libraries for Sustainable Literacy Transforming the AMDI Library, Universiti Sains Malaysia: Embracing Innovation for Enhanced Learning Library Instruction and Blended Learning at RMIT University Vietnam Introducing: Information Literacy is a Discipline Identifying Fraudulent Information Using Artificial Intelligence and Information Literacy Information Literacy in ...Lees meer
- Edubadges Informatievaardigheden in het nieuwsIn de Informatie Professional van deze maand vind je de resultaten van ons project waarin is gewerkt aan instellingsoverstijgende edubadges op het gebied van informatievaardigheid. Het gaat eigenlijk om de eerste fase van een traject waarin een leeruitkomstenmatrix is ontwikkeld die je kunt toepassen binnen jouw instelling. De grootste uitdaging was om consensus te bereiken ...Lees meer