Oproep: Onderzoek Ad opleidingen en informatievaardigheden

Oproep: Onderzoek Ad opleidingen en informatievaardigheden

Hallo, 

Ik ben Hester van Randen, informatiespecialist bij de bibliotheek van NHL Stenden Hogeschool en momenteel bezig met het 2e jaar van de opleiding Associate degree (Ad) Didactisch Educatief Professional.
In dit jaar moet ik een onderzoek doen en dat wil ik richten op de (deeltijd en duale) Ad opleidingen en welke behoeften Ad docenten en (duale en deeltijd) Ad studenten specifiek hebben op het gebied van informatievaardigheden.

Nu wil ik graag weten of hier bij andere hogeschoolbibliotheken al over wordt nagedacht.

  • Wordt er al onderscheid gemaakt tussen Ad- en bachelorstudenten en wat zij aangeboden krijgen?
  • Is er ook verschil tussen de behoeften van voltijd (Ad) opleidingen en deeltijd en duale opleidingen?
  • Hebben jullie binnen de bibliotheek ook een beleidsplan of visiestuk o.i.d. dat ingaat op informatievaardigheden en de verschillende doelgroepen Ad, bachelor (en master) en/of voltijd, deeltijd, duaal?
  • Worden deze doelgroepen anders benaderd of worden binnen jullie hogeschool informatievaardigheden op alle niveaus op dezelfde manier aangeboden? Merken jullie zelf verschillen (en welke verschillen zijn dat dan) tussen de verschillende studenten (Ad, bachelor, master, maar dus ook voltijd, deeltijd, duaal?)

Alles wat maar relevant kan zijn, hoor ik graag via hester.van.randen@nhlstenden.com (uiterlijk 2 december).

Mochten jullie nog niks speciaal doen voor Ad studenten en is dit nog onbegonnen gebied, dan is dat ook fijn om te weten.

Alvast bedankt,

Hester van Randen

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *