OPROEP vanuit de bibliotheek Hogeschool Utrecht

OPROEP vanuit de bibliotheek Hogeschool Utrecht

Binnen onze bibliotheek loopt een project om te onderzoeken hoe we het beste kunnen verwijzen naar interessante/relevante apps en online serious games voor het onderwijs. Welke omgeving/catalogus/systeem etc. zou je hiervoor kunnen gebruiken?

Op dit moment gebruiken we Eduapp (voorheen Teaching Toolbox), een site waar we relevante tools kunnen beschrijven (zoals VR brillen, 3d pennen etc.) en apps die de HU beschikbaar stelt. Ook kunnen er lesideeën opgenomen worden bij de beschikbare tools en apps.

We hebben een aantal tools zoals VR brillen en Arduino sets te leen in de bibliotheek voor studenten en docenten en deze staan beschreven in onze catalogus.

Zijn er bibliotheken die ook bezig zijn om dit soort materialen/online apps ‘te ontsluiten’ in bepaalde systemen, en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Wij horen het graag!

Jullie ervaringen of ideeën kunnen jullie mailen naar: HUBlab@hu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *