Nieuwe artikelen op het gebied van Information Literacy in de Journal of Academic Librarianship

Nieuwe artikelen op het gebied van Information Literacy in de Journal of Academic Librarianship

 
In de laatste aflevering van de Journal of Academic Librarianship staat een aantal interessante artikelen op het gebied van Information Literacy:

Information literacy skills and learning gaps: Students’ experiences and teachers’ perceptions in interdisciplinary environmental science by Teresia Svensson, Julie Wilk, Kajsa Gustafsson Åman
Librarians as faculty developers: Competencies and recommendations by Melissa Bowles-Terry, Karen Sobel
Academic librarians: Their understanding and use of emotional intelligence and happiness by Michele A.L. Villagran, Lisa Martin (Open access article)
Information Literacy: Making Asynchronous Learning More Effective With Best Practices That Include Humor by Debby R. Wegener (a study in a Singaporean university)
It’s Not Personal, It’s Professional: Causes of Academic Librarian Deference Behavior by Lyda Fontes McCartin, Raquel Wright-Mair

Zie: https://www.sciencedirect.com/journal/the-journal-of-academic-librarianship/vol/48/issue/1

En nu maar hopen dat jouw instelling er een abonnement op heeft….

via

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *