Codarts Rotterdam
Hotelschool Den Haag
HZ University of Applied Sciences
Iselinge Hogeschool Doetinchem
Christelijke Hogeschool Ede
Hotelschool Den Haag vestiging Amsterdam
ArtEZ Arnhem
Hogeschool Leiden
Fontys Hogeschool Tilburg
Van Hall Larenstein Velp-Leeuwarden
HAS Hogeschool Den Bosch
Hogeschool Zuyd locatie Heerlen
Hanze Hogeschool Groningen
Hogeschool Zuyd locatie Maastricht
Katholieke PABO Zwolle 
Saxion Hogeschool locatie Deventer
Hogeschool Utrecht
NHL Hogeschool Leeuwarden
Hogeschool Viaa Zwolle
Hogeschool Inholland
Saxion Hogeschool locatie Enschede
Hogeschool Windesheim Zwolle
De Haagse Hogeschool 
Nederlandse Defensie Academie KMA Breda
Politieacademie Apeldoorn
Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
Stenden Hogeschool 
Marnix Academie Utrecht
Hogeschool Rotterdam
HAN Arnhem

SHB zet profilerings-traject in

Op de themamiddag van 17 maart 2017 heeft een groep van ruim 25 collega’s kennis gemaakt met de wereld van Branding. Tijdens de workshop die werd verzorgd door reclamebureau Nijgh, gespecialiseerd in branding van merken, is al flink nagedacht over het positioneren van het SHB in de komende jaren. Bureau Nijgh heeft de opdracht gekregen om het SHB te helpen om de relevantie van het SHB voor bibliotheken en partners te vergroten door beter te communiceren.

Afgelopen vrijdag 21 april jl. werd een eerste sessie met een aantal collega’s gehouden die op 12 mei een vervolg zal krijgen. Tijdens de eerste sessie van het zgn. BrandProfiler-traject – de methode waarmee Nijgh het merk  en de toegevoegde waarde van SHB scherp wil gaan stellen – hebben we het merk SHB bekeken vanuit de gedachte dat een merk net een mens is. (Potentiële) klanten maken met een merk kennis, bouwen er een relatie mee op en worden er zelfs vrienden mee. En dat komt omdat dat merk iets is, vindt, zegt en doet. Twee van deze vier aspecten passeerden de revue: (wat je bent) bedrijfsspecificaties, karakter, historie, status, (wat je vindt) visie, missie, principes, beleid. Op basis van de input die tijdens deze eerste sessie werd verkregen, zal een concept merkdocument worden opgesteld waarmee in de tweede sessie ook zal worden gekeken naar (wat je zegt) contact, media, intern, pr, C2C, ik-ervaring en (wat je doet) geografie, domein, concurrentie, doelgroepen, expertise, samenwerking, kwaliteit.

Het uiteindelijke resultaat van het BrandProfiler-traject is een handzaam merkdocument dat wordt overhandigd aan het bestuur van het SHB. Het zal duidelijke richtlijnen bevatten voor de communicatie vanuit het SHB voor in de toekomst.

Berichten